::ALFA ROMEO::
::ASTON MARTIN::::AUDI::::BMW::::CITROEN::::FERRARI::::FIAT::::FORD::::HONDA::::HYUNDAI::::JAGUAR::::LAMBORGHINI::::MERCEDES::::NISSAN::::PEUGEOT::::PORSCHE::::RENAULT::::SEAT::::SKODA::::TOYOTA::::VW::::VOLVO::

 

 

MODELE:

1,5 litri/MK II #1/#2

DB1

DB2

DB2/4 Mk III

DB4 #1/#2

DB6

DBS V8

Lagonda

Vantage

Virage

DB7

 

Kierowany wielką pasją do wyścigów i wspierany finansowo przez Luisą Vorova Zborowskiego, Lionel Martin założył w 1921 r. firmę Aston Martin. W nazwie Martin zawarł obok własnego nazwiska nawiązanie do Aston Clinton, wyścigu górskiego, w którym mały pojazd, przez niego skonstruowany na podwoziu Isotta Fraschini i z silnikiem Coventry-Simplex, odniósł chwalebne sukcesy. W dwa lata po śmierci Zborowskiego, która nastąpiła w 1924 r., przedsiębiorstwo przejął Augusto Cesare Bertelli, pod którego zarządem został wyprodukowany pojazd z silnikiem 1,5 dm' i takimi rozwiązaniami, jak watek rozrządu umieszczony w głowicy, a później układ smarowania o suchej misce olejowej. Pojazd ten odniósł wiele sukcesów na polu sportowym, przede wszystkim w wersjach International i Le Mans w 1932 r., Mk II i Uister z 1935 r. Trudności finansowe nie zostały jednak przezwyciężone i w 1933 r. spółka przeszła w ręce Gordona Sutherlanda, a po wojnie Davida Browna & Sons. Ten ostatni był już właścicielem Lagondy, której 6-cylindrowy silnik z dwoma walkami rozrządu został zastosowany w nowych modelach Aston Martin serii DB (od inicjałów David Brown), zainaugurowanej w 1949 r. przez model DB2 i wyposażonej w wyszukane lekkie podwozie w postaci ramy kratownicowej o przekroju kwadratów zależne zawieszenie. W tym czasie firma silniej zadawała się w działalność wyczynową, której ukoronowaniem było zwycięstwo w Campionato Mondiale Marche słynnego modelu DBR1/300. W 1957 r. DB2/4 Mk był pierwszym pojazdem na świecie, który oferował tarczowe  hamulce w wyposażeniu seryjnym. W 1958 r. powstał DB4, zaprojektowany przez firmę Touring, protoplasta szczęśliwej serii samochodów klasy Gran Turismo produkowanej do 1971 r. Nowa generacja wozów sportowych pojawiła się w 1967 r. wraz z DBS, który prezentował zarówno całkowicie nowe nadwozie, wystylizowane Williama Townsa, jak oś tylną typu De Dion, a zwłaszcza od 1969 r. - nowy silnik V8 5,4 dm , oferowany zamiennie z 6-cylindrowym 4,0 dm' (który usunięto z oferty w 1973 r.). W latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych Aston Martin przeszedł różne zmiany własnościowe, którym położył kres w 1987 r. Ford, przejmując początkowo 75% akcji, a następnie (w 1994 r.) cały pakiet akcyjny. W 1988r. została zaprezentowana nowa generacja coupe z silnikiem V8 Virage, do którego w 1994 r. dołączył samochód sportowy DB7, który swoim znakiem, linią i 6-cylindrowym suknikiem 3,3 dm' nawiązywał do klasycznych modeli Aston Martin z lat sześćdziesiątych.