::ALFA ROMEO::
::ASTON MARTIN::::AUDI::::BMW::::CITROEN::::FERRARI::::FIAT::::FORD::::HONDA::::HYUNDAI::::JAGUAR::::LAMBORGHINI::::MERCEDES::::NISSAN::::PEUGEOT::::PORSCHE::::RENAULT::::SEAT::::SKODA::::TOYOTA::::VW::::VOLVO::

 

 

 

MODELE:

DKW F1

Horch 853

Auto Union 1000

NSU-Fiat Weinsberger

NSU-Prinz

DKW Junior

Super 90/75

NSU Ro80

100

80

50

100 Avant

Quattro/Coupe

100/100 Avant

200 8V

Audi 80

Audi 100

A6

A8

A4

A3

A6

Audi to łacińskie tłumaczenie nazwiska Augusta Horcha, wcześniej zatrudnionego u Benza. W 1900 r. założył on niemiecka firmę o tej nazwie. W następstwie sporów z zarządem, Horch w 1909 r. opuścił przedsiębiorstwo, żeby stworzyć nową spółkę, której jednak nie mógł nadać własnego nazwiska. W ten sposób powstało Audi Automobilwerke GmbH. Pierwszym wyprodukowanym pojazdem był 10-28 HP, z 4-cylindrowym silnikiem, wyposażonym w oryginalny układ rozrządu z zaworami dolnymi naprzeciwległymi. Audi, aktywne na polu sportowym, odniosło wiele sukcesów, wśród nich zwycięstwo w Giro delie Alpi w latach 1912,1913 i 1914. W tych dwóch ostatnich edycjach pierwsze miejsce zdobył model 14-35 HP, który otrzymał następnie nazwę Alpensicger. Konkurencja Mercedesa i Horcha oraz trudna sytuacja finansowa stały się w 1928 r. przyczyną przejęcia Audi przez DKW, które właśnie tego roku wprowadziło na rynek swój pierwszy samochód - małego P15 z silnikiem dwusuwowym. DKW przejęło prawie całą działalność projektową. Audi, które reprezentowało prestiżową markę grupy, zrealizowało kilka dużych pojazdów, takich jak Dresda z                6-cylindrowym silnikiem i Zwickau z 8-cylindrowym, wyposażonych w amerykańskie jednostki napędowe Rickenbakera. W następstwie przyłączenia się do grupy w sierpniu 1932 r. również Horcha i Wanderera utworzono Auto Union AG, w ramach którego cztery marki utrzymały własną tożsamość. Produkcję Audi charakteryzował wówczas model Front o napędzie przednim. Ostatnie przedwojenne Audi to Front 225. W drugiej połowie lat trzydziestych Auto Union wyróżniło się w zawodach dzięki dwóm pojazdom typu GP zaprojektowanym przez Ferdinanda Porsche'a. Po wojnie Auto Union przeniosło się do Ingolstadt, a od 1949 do 1966 r. była wykorzystywana jedynie marka DKW, która kontynuowała tradycję silników dwusuwowych. W 1958 r. Daimler-Benz przejął kontrolę nad grupą. Pierwszym rezultatem było przedstawienie na salonie we Frankfurcie w 1965 r. modelu Audi, wersji DKW F 102, z 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 1,6 dm zaprojektowanego przez firmę ze Stuttgartu. Od tego pojazdu pochodził model 90 (1966 r.), po którym nastąpiły w 1968 r. modele 75 i 60. Pod koniec lat sześćdziesiątych pojawił się model 100. W 1963 r. do zarządu Mercedesa and Auto Union przyłączył się Volkswagen, który dwa lata później objął kontrolę nad firmą. Po przejęciu NSU w 1969 r. nazwa firmy została zmieniona na Audi NSU Auto Union AG i utrzymała się do 1974 r., kiedy to przyjęła brzmienie Audi AG. NSU rozpoczęła produkcję samochodów w 1905 r. na licencji belgijskiej Pipę, specjalizując się w pojazdach z silnikami o małej pojemności skokowej. W 1926 r. zostały uruchomione w Helisbronn zakłady, przejęte dwa lata później przez FIAT-a, produkujące popularne samochody włoskiego pochodzenia. Powrót do oryginalnych samochodów NSU nastąpił w 1958 r. poprzez Prinza, produkowanego do 1972 r., żonę w silnik Wankla. Silnik z tłokiem obrotowym miał również model Ro80 z 1967 r., limuzyna, która utrzymała markę NSU przy życiu do 1977 r. Wyłączając mały model 50, produkowany od 1974 do 1978 r. jako luksusowa wersja Volkswagena Polo, od lat siedemdziesiątych produkcja Audi była podzielona na dwie linie modeli: 80, powstały w 1972 r. i odnowiony w latach dziewięćdziesiątych jako A4, oraz 100, nazywany od 1994 r. A6. W 1980 r. weszło na  rynek oryginalne Quattro, sportowe coupe, o stałym napędzie na wszystkie koła, które utorowało drogę zastosowaniu czterech kół pędnych we wszystkich modelach Audi. W ciągu lat dziewięćdziesiątych Audi poszerzyło swoją ofertę modeli o dwa dalsze: wielce prestiżową limuzyny A8 i dwubryłowe kompaktowe A3, skonstruowano je na płycie podłogowej wspólnej z Volkswagonem Golfem.