::ALFA ROMEO::
::ASTON MARTIN::::AUDI::::BMW::::CITROEN::::FERRARI::::FIAT::::FORD::::HONDA::::HYUNDAI::::JAGUAR::::LAMBORGHINI::::MERCEDES::::NISSAN::::PEUGEOT::::PORSCHE::::RENAULT::::SEAT::::SKODA::::TOYOTA::::VW::::VOLVO::

 

 

 

MODELE:

356

356 B

911

914

928

911 Turbo

944

911 Carrera

968

911 Carrera

 

Ferdinand Porsche założył w 1931 r. Porsche Konstruktionburo - ośrodek nowoczesnego projektowania. Pierwszym pojazdem zaprojektowanym w studio przy Kronenstrasse w Stuttgarcie był Wanderer (Porsche 7), ale działalność przedwojenna będzie się kojarzyła przede wszystkim z pierwszymi prototypami Volkswagena (którego Porsche 60 z 1938 r. stanowił niemal ostateczną wersję) i z wyjątkowymi projektami, jak Auto Union, przeznaczone na Gran Prix z silnikiem umieszczonym centralnie (Porsche 22), które miały premierę w 1936 r. W przededniu wojny spółka przeniosła się do nowej siedziby w Zuffenhausen, gdzie działalność skoncentrowała się na projektach do celów wojennych, a następnie do Austrii. To tutaj, gdy znowu nastał pokój, Ferdinand Porsche zrealizował marzenie o samochodzie, noszącym jego nazwisko: 356. Był to pojazd o nadwoziu typu barchetta, wyposażony w 4-cylindrowy silnik Volkswagen o pojemności 1131 cm' i mocy 40 KM. Wraz z wersją coupe został zaprezentowany na genewskim Salonie w 1949 r. W Austrii zostało wykonanych 46 egzemplarzy modelu 356 z nadwoziem z ręcznie klepanej stali, zaprojektowanym przez Erwina Komenda. W 1950 r. Porsche wrócił do Zuffenhausen, gdzie możliwości produkcyjne zostały zwiększone również dzięki umowie na dostawy nadwozi, tym razem ze stali, z wytwórnią nadwozi Reutter. W 1951 roku, w którym 356 coupe zwyciężył w swojej klasie w Le Mans, zmarł Ferdinand Porsche, a kierownictwo przedsiębiorstwem przejęli syn Ferry i siostra Louise Piech. Model 356 otrzymywał silniki o coraz większej pojemności skokowej. W 1951 r. zastosowano jednostkę napędową o pojemności 1300 cm'. Model 356 A z 1955 r. był oferowany w wersji 1300, produkowanej do 1957 r., oraz 1600. Po nieznacznym restylingu z 1959 r. model 356 B otrzymał silnik 1600 w trzech różnych wariantach, z których najmocniejszy był Super 90, nazwany tak z powodu rozwijanej mocy. Tymczasem poczynając od 1955 r. rozwinięto wersje Carrera, wyposażone w silnik z dwoma wałkami rozrządu, po raz pierwszy zastosowany w RS Spider z 1953 r., pierwszym modelu Porsche'a zaprojektowanym z przeznaczeniem do wyścigów. Modele 356 GS Carrera odniosły sukces w zawodach zarezerwowanych dla pojazdów kategorii Gran Turismo. W 1964 r. powstał 904 CTS, zachowujący cechy pojazdu  zarówno turystycznego, jak i wyścigowego, co jednak całkowicie zniknęło w następnym modelu 906 z 1966 r. Wyposażony w 6-cylindrowy silnik, stał się protoplastą pojazdów Sport-Prototypy, które wychodziły (907, 908 i 917) w drugiej połowie lat siedemdziesiątych. Produkcji modelu 356 zaprzestano w 1965 r. po wyprodukowaniu 77 000 egzemplarzy i po tym jak w 1964 r. powstał model 911, jeden z najbardziej znaczących powojennych pojazdów sportowych. W 1975 r. odbyła się premiera rodziny modeli 911 Turbo, a w 1983 r. w supersportowym 959 zastosowano napęd na wszystkie koła, wykorzystywany później w serii 911 z 1988 r. w Carrerze 4, podczas gdy w 1990 r. została wprowadzona skrzynka biegów sekwencyjna Tiptronic. Sukces modelu 911, który w 1994 r. uległ kolejnej ewolucji, nie został zachwiany przez prezentację, odpowiednio w 1975 r. i w 1977 r., modeli 924 i 928, obu wyposażonychw w rewolucyjny (dla Porsche'a) schemat z silnikiem z przodu i układem przeniesienia napędu transaxle. Były to wysokiej jakości pojazdy pod względem użytkowania na drodze, jednak nie zdołały skłonić klientów Porsche'a do porzucenia tradycyjnych aut typu „wszystko z tyłu". Należy ponadto wspomnieć, że w 1969 r. Porsche stworzył marki Volkswagen-Porsche, pod którą do 1975 r. był produkowany w liczbie 118 000 egzemplarzy tylko jeden pojazd, interesujący, ale niezbyt szczęśliwy 914 z silnikiem usytuowanym centralnie. Klasyczny układ napędowy Porsche'a został wykorzystany w modelach, które otwierają nowy wiek, jak Boxster z 1996 r.